Jak gminne drogi uszczuplają nasze portfele?

Wiemy, że na wszystko potrzeba czasu, a niektóre drogi są już modyfikowane lub projekt na ich przebudowę czeka na realizację. Mimo wszystko mieszkańcy Gminy to nie tylko ludzie, którzy zamieszkują centra wiosek, ale także osoby, których domy znajdują się na uboczach, w pobliżu lasów, niedaleko łąk, przy polnych drogach. Oni także, podobnie jak pozostali, dojeżdżają do pracy i wysyłają swoje dzieci do szkoły. Często na dojazdach o tej porze roku tracą więcej pieniędzy niż kiedykolwiek. Samochody, które nadmiernie eksploatują się na tych wyboistych trasach oraz paliwo, którego spalanie wzrasta ze względu na potrzebę jechania na niskim biegu uszczuplają ich portfel. Zgłaszaliśmy zły stan jednej z dróg u osoby odpowiedzialnej za ten dział w Urzędzie Gminy, ale usłyszeliśmy, że na tę chwilę nic nie może ona zrobić. Wszelkie naprawy możliwe są najprawdopodobniej po wyschnięciu dróg. Jak w takim razie radzić sobie z przejazdem?

Należy pamiętać, że nie możemy żądać od gminy niezwłocznego naprawienia wszystkich dróg. O tej kolejności decyduje sama. Możemy jednak zgłaszać uszkodzenia nawierzchni, zły stan dróg czy inne techniczne przeszkody. W skrajnych przypadkach jeżeli dojdzie do uszkodzenia samochodu, można starać się o odszkodowanie. 

Nawierzchnia asfaltowa na drodze z Cisewia do Bąka czy planowane 1160 metrów jezdni wraz z chodnikami na ul. ks. płk. Wryczy do końca lata 2017 to obiecujące poczynania. Wielu mieszkańców potrzebuje jednak interwencji przy wyrównaniu dróg i chociażby podsypaniu nierówności już teraz. Czy doczekają się pomocy ze strony właściwego podmiotu?


Tekst: W sercu Kaszub
Foto: Marcin Kaczynski, Marek Kosznik
Wideo na końcu posta: Marcin Kaczynski

Wiele - Górki przez Górki Wybudowanie






Abisynia Karsińska 






Abisynia - Górskie Mosty


Abisynia Karsińska - Karsin






Bąk - Miedzno


Borsk


Wiele Chojny




Dąbrowa







Dąbrowa - Karsin







Górki



Górki - Abisynia Karsińska






Górskie Mosty - Borsk



Wiele - Jeżewo



Jeżewo




Karsin - Miedzno












Miedzno













Miedzno - Bąk










Osowo




Osowo - Dąbrowa











Karsin droga z Dąbrowy na Karsin


Przytarnia



Przytarnia - Robaczkowo



Robaczkowo



Wdzydze Tucholskie



Wiele























Komentarze

  1. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat te drogi to w sumie nie wyglądają za dobrze i wcale się nie dziwię, że należy je jak najszybciej remontować. Ja jestem zdania, że również warto przeczytać https://kioskpolis.pl/zly-stan-nawierzchni-czy-przysluguje-wyplata-ubezpieczenia/ gdzie dokładnie opisano to jak wygląda kwestia ubezpieczenia kiedy uszkodzimy auto na złej nawierzchni.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno jazda po takich drogach może się źle skończyć i wtedy przyda się pewnie zholowanie auta. Ja już miałam taką sytuację i wtedy dzwoniłam po pomoc drogową https://wawa-hol.pl/ która oczywiście bardzo mi pomogła.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jazda po dziurawej drodze sprzyja wypadnięciu z trasy, wypadkowi lub nagłej awarii i uszkodzeniom. W takich przypadkach fachową pomoc oferują różne firmy, takie jak https://pomoc-drogowa-warszawa.supermechanik.pl/kontakt

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety takie drogi się zdarzają i faktycznie można na nich nasz samochód poważnie uszkodzić. Gdy dojdzie do jakiejkolwiek awarii to ja polecam kontakt z pomocą drogową http://pomocdrogowagdynia.pl/ aby nasz odholowano.

    OdpowiedzUsuń
  6. Także zdarza mi się takimi drogami jeździć i ja jestem zdania, że dość ważną kwestią jest to aby wiedzieć zawsze do kogo dzwonić jak coś się zepsuje. Myślę, że pomoc drogowa https://holowanie.i-poznan.pl/ jest w tej sytuacji najlepszą opcją.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dlatego ja również jestem zdania, że czasami po prostu nie opłaca się posiadać samochodu i ja również swój niedawno sprzedałam. Myślę, że skorzystanie z opcji skupu aut w https://vikingskupaut.pl/ było bardzo dobrym rozwiązaniem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jest tak dokładnie jak piszecie i właśnie dlatego bardzo ważną opcją jest to aby mieć wiedzę po którą pomoc drogową najlepiej dzwonić. W każdym razie ja jestem bardzo zadowolona z usług https://wawa-hol.pl/ i tych fachowców każdemu polecam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedyś, przejeżdżając przez okolice Łowicza, mój samochód nagle zaczął sprawiać problemy. Zadzwoniłem pod numer, który znalazłem na stronie http://pomocdrogowa.lowicz.pl/ i byłem pozytywnie zaskoczony ich szybką interwencją. Obsługa była niezwykle profesjonalna, a problem został rozwiązany w mgnieniu oka. Cenię sobie takie usługi, które działają sprawnie i skutecznie. Na pewno będę polecał tę firmę znajomym i rodzinie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz